Saturday, July 10, 2010

Adakah anda suka berbahasa Melayu?

Adakah anda semua suka berbahasa Melayu?
Saya sangat suka berbahasa Melayu ia bukannya sesusah mana pun hendak berbicara dalam bahasa Melayu!
Sedangkan orang luar negeri Singapura seperti orang Amerika kebanyakan yang belarja untuk berkomunikasi dalam bahasa Melayu.
Jika orang lain boleh kenapa tidak kitakan.
Saya sangat gembira kerana pada hari Jumaat yang lepas ada beberapa murid bahasa Melayu yang sama umur dengan saya yang banyak sudah kerap berbahasa Melayu.
Bahasa Melayu dibandingkan pada zaman dahulu dan sekarang sanga berlainan.
Mari saya ceritakan, pada zaman dahulu hampir semua orang Melayu berbahasa Melayu.
Pada zaman itu juga tidak banyak yang suka berbahasa Enggris tetapi sekarang sudah sedikit yang berbahasa Melayu dan banyak yang berbahasa Enggris?
Yang saya perhatikan hanya dalam hiburan bahasa Melayu sahaja yang berbahasa Melayu.
Berkomunikasilah dalam bahasa Melayu ia tidak susah!!!!!

No comments:

Post a Comment